2013-05-12 18:41:00 | Kreativt

Cracks in the foundation

Hej! Det här är en skoluppgift där jag har korsat två konstnärer, Jasper John och Mark Rothko, en mix mellan minimalism och abstrakt expressionism och gjort en tolkning på deras stilar i form av ett konstverk. Min tanke bakom verket är människans svaghet och sköld..om ni är intresserade och orkar läsa så kan ni göra det här. Bläddra ner till rubriken American art och så hittar ni beskrivnigen längst ner på det kapitlet. Videon börjar därifrån jag har gjort ett collage som jag sedan täcker över med vit färg.

 

 
 





Till dig som kommenterar.



Fotografi
Jag fotograferar med en Nikon D5000 och jag redigerar mina bilder med Photoshop CS6.


Min Blogg
Jag gör gärna bloglovinbyten :)






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↑ Tillbaka Till Toppen