2013-10-13 12:34:23 | Vardagsuppdateringar

Det röda bandets sällskap

 
 
Kom förbi den här serien igår på svtplay och jag fastnade direkt. Såg fyra avsnitt på raken och jag kan knappt vänta till det femte som kommer på lördag. Så det här är min rekomendation till dig om du inte har något bättre för dig denna söndagen. En sjukhusserie i ny tappning som jag aldrig sett förut, där patienterna är i fokus och allvar blandas med humor och där de inte är rädda för att skämta om sista måltider eller om vem som kommer få flest cellgiftsbehandligar. Varmt rekomenderad.



Katarina Tunving

Tack så hemskt mycket för tipset! Jag är vän till din mamma och har själv cancer. Låg på sjukhus samtidigt som Pelle. Undviker sjukhusserier numera men den här serien har helt rätt ton. Tack igen!

Svar: Hej, Åh vad roligt att du hittat hit :) Jag kan inget annat än hålla med, sitter fastklistrad och väntar ivrigt tills de nya avsnitten. Mamma berättar alltid glatt över eran kontakt och samtal, och jag önskar dig innerligt all lycka till Katarina till frihet från skiten. Kram :)
Sofia Ottosson

Katarina Tunving

Tack Sofia! :-) Jag läste på engelskspråkiga Wikipedia om Albert Espinosa, som skrivit manus till Röda bandet. Han kämpade själv mot svår cancer sen han var 14 år. Efter tio år blev han frisk, blev ingenjör och författare. Jag tror han är Léo i serien. Vilken förebild! Och inte konstigt att serien känns äkta. Kram Katarina
http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Espinosa



Till dig som kommenterar.



Fotografi
Jag fotograferar med en Nikon D5000 och jag redigerar mina bilder med Photoshop CS6.


Min Blogg
Jag gör gärna bloglovinbyten :)






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↑ Tillbaka Till Toppen